Serwis z recenzjami zjawisk medialnych, ktorych nie znajdziecie gdzie indziej, a sa warte uwagi. Kultowe filmy, muzyka i sztuka przez masy niedoceniona.
Kategorie: Wszystkie | ! SPIS TREŚCI ! | Film | Inne | Media | Miasto | Muzyka
RSS
niedziela, 26 grudnia 2004
Pory roku
Tam w Indonezji trzęsienie ziemi i tsunami, a u nas zimno i nieprzyjemnie. Wczoraj oglądałem sobie zachód słońca. Około godziny 15... Znowu jest prawie 16 i zaczyna się dłuuuuuga noc. A pamięta, jak latem wschód słońca był koło godziny 4 czy 5 rano.

Dziw bierze, jak pomyślę, że to wszystko kwestia jakiś chmurek czy kątów padania promieni słonecznych na ten kawałek planety.

Mała różnica dla wszechświata, a gigantyczna różnica dla człowieka.
15:46, worldpl , Film
Link Komentarze (1) »
sobota, 25 grudnia 2004
Muzyka Na Koniec Roku
    Jaką muzę włączyć sobie, by pasowała do podsumowań swojego życia pod koniec roku? Ha - to zależy od nastroju, ale różne kawałki są odpowiednie dla różnych nastrojów. Myślę, że jedną z najlepszych kapel, która komponowała piękne "dekadenckie" kawałki, jest Blur...

  -- podsumowanie, koniec, ale jednocześnie poczucie spełnienia i zwycięstwa - "To The End"
  -- podsumowanie, koniec, ale zrezygnowanie i odpuszczenie - "No Distance Left to Run"
  -- podsumowanie i koniec ostateczny - "This Is A Low"

    Fajną składankę obejrzeć sobie i posłuchać TUTAJ
niedziela, 19 grudnia 2004
Cytaty
Parę uroczych cytatów z mediów i filmów. Słowa perełki,  które niosą więcej treści,   niż ich nieliczne literki mogą unieść.

"...bogata i wysublimowana..."  - czyli cudowna, hehe. Bo czyż może być coś lepszego od bogatej i wysublimowanej jedynaczki - córeczki tatusia z dużego miasta?

"...Wszedłem do jego pieczary, on siedział za biurkiem... To nie był dobrze mi znany dziekan... to był zwodniczo spokojny dziekan..." - jakiś filmowy cytat zaadaptowany do mej uczelni.

"...chłopak ma pamięć foto... pornograficzną..."  - bez komentarza

"...Dziennikarz: ale niezależni eksperci powiedzieli...!!!!
     Belka: Niezależni Eksperci.... Od Kogo Niezależni Eksperci?..." - premier Belka - cudowne
12:22, worldpl , Inne
Link Komentarze (5) »
sobota, 18 grudnia 2004
Amok zakupów
Ostatni weekend. Centra handlowe to miejsca pełne ludzi w amoku. Dzicz. Towary wystawiane są bez ceny, bo ceny szokują wysokością, jednakże nikt już o cenach i pieniądzach nie myśli. Debety się nabijają. Bankowcy się nabijają. I wszyscy się cieszą. Fenomen? Nie. Raczej zakrzywienie czasoprzestrzeni. Takie emocje, jak racjonalność nadal istnieją, ale zostały przesunięte w czasie na styczeń - właśnie na skutek wspomnianego paradoksu w czasoprzestrzeni.
20:18, worldpl , Inne
Link Dodaj komentarz »
piątek, 17 grudnia 2004
Zycie jest cudem - Kusturicy
Dla przypomnienia, chodzi o nowy film rezysera "Arizona Dream" i "Underground". Coz moge powiedziec? Coz moge powiedziec nie zdradzajac historii? Powiem prosto - dokladnie to, czego mozna sie bylo spodziewac. Kolejny wielki film. Wielki jako calosc, niekoniecznie genialny w kazdej scenie. Z piekna muzyka i TYTANICZNYM zakonczeniem. Tak jest, zakonczenie. Prawie poryczalem sie w kinie. A ja bardzo czesto chodze do kina i w ciagu ostatnich 5 czy 7 lat tylko raz uronilem lze (na "Miedzy slowami").

Ma tym filmie uronilem druga lze. Wszystko za sprawa ostatnich 15 sekund filmu, ktora jest tak niesamowita, ze juz nic bardziej nie moze byc niesamowitego. Zapraszam do kina Muranow...
00:16, worldpl , Film
Link Komentarze (1) »
czwartek, 16 grudnia 2004
Zanim kupisz...
Sprawdź co kupujesz. Zwłaszcza, gdy to coś drogiego. Epinions.com to zrealizowana idea bazy danych, w której mniej lub bardziej szczerzy konsumenci, umieszczają informacje o swoim kontrakcie z danym produktem. Pomysł przedni i prawy ;-) Pogratulować tylko i korzystać. Bo najlepiej uczyć się na błędach.
20:45, worldpl , Inne
Link Dodaj komentarz »
środa, 15 grudnia 2004
Gattaca
Gattaca do glupi film, ale piekna forma. Piekna forma. Zwlaszcza muzyka i... kolorystyka. Przypomina mi kolory Quake2... Odcienie zolci, czerwieni, zieleni, blekitu. Niesamowita gra swiatel i cieni, troche pozostajacych w pamieci cytatow i mamy gotowy "ulubiony film sci-fi"... Chociaz mi Solarisy (obydwa) podobaly sie rowniez, moze nawet bardziej...
09:14, worldpl , Film
Link Komentarze (3) »
poniedziałek, 13 grudnia 2004
Masowy przeplyw ludzi
Wychodze z jednego z wielkich kin, wielkie korytarze maja wielkie strzalki. Aby kazda owca wiedziala gdzie isc. Przechodze przez wielka hale do ruchomych schodni. Ruchome schodnie zabieraja mnie na dol. Mnie, tak jak i inne bydlo. Przechodze dalej, mila obsluga pokazuje gdzie isc. Ide. Wychodze z kompleksu, podswietlane chodniki wskazuja, jak trafic do przystanku. Ide jak kazda inna owca. Czekam na tramwaj, wsiadam. W metalowych klatkach jedziemy niczym kury. Wysiadam, wielki znak wskazuje jak wchodzic do metra. Przy wejsciu do metra jest obrotowa bramka. Dopiero teraz przypominam sobie. Juz to widzialem. Przy wyjsciu z kina tez byly obrotowe - ale drzwi... Widze tych zagarnianych ludzi, wtlaczanych do kina lub wypluwanych z kompleksu przez wielkie, obrotowe drzwi... Ktos mnie popchnal. Przeciez jestem w metrze, przed bramkami obrotowymi. Pokazuje swoje oznakowanie automatowi. Automat mowi - mozesz jeszcze jezdzic pare dni, masz prawo. Jak kazda inna trzoda. Wsiadam do wagonikow. Jedziemy przystanek dalej. Wysiadam. Znowu ruchome schody. I znowu bramki, tym razem wyjsciowe. Policjanci bacznie mi sie przygladaja... Czy przypadkiem nie jestem jednym z tych, ktorym cos sie nie podoba?
Złe emocje
Oto widać tu jak złe emocje wylatują z biurowca ;-)

niedziela, 12 grudnia 2004
Ktos cos zrobil z Hotelem Mariott.
Nie wiem czy mi sie to podoba, ale na pewno przyciaga to moj wzrok w te wieczorne chwile. Chyba nawet jutro wieczorem specjalnie wsiade w 512 albo 508, by zblizyc sie do tego wiezowca. Wysiade kolo Dworca Centralnego i bede konteplowal swietlna strukture z bliska. Efekty kontemplacji opublikuje na blogu...
Babyshambles - Kill A Man For His Giro
Jestem tym kawalkiem totalnie zmasakrowany. I tyle. Wiecej powiedziec sie nie da. Praca Pete'a i Carl'a w Libertines byla wielka, ale juz wstepne nagrania z nowego projektu Babyshambles nie pozostawiaja zadnych watpliwosci. To sa genialne umysly muzyczne, na miare takich angielskich legend, jak Joy Division, The Smiths czy The Cure.

Muzyki nigdy nie da sie opisac. Mozna jej doswiadczac. Babyshambles mozecie posluchac na stacji MTV2, albo sciagnac z oficjalnych stron w formie RealMedia.
Teraz możeci sobie ściągnąć legalnie kawałek, który trzęsie Wielką Brytanią od jakiegoś miesiąca:
wersja w Windows Media (9mb) wersja w Real Media (też 9mb)
piątek, 03 grudnia 2004
Ewan McGregor śpiewa
Być może stało się coś ważnego, bowiem właśnie oto udało mu się wzburzyć lekko mój światopogląd na temat miłości.

Chodzi o film "Nora" (od imienia, tak, Nora, nie Norah), który leciał na (jakiejś) TVP pare miesięcy temu. To film biograficzny o miłości życia pisarza James'a Joyce'a. Ewan w roli Joyce'a.

Panna która dawała mu chwile mniejszego lub większego szczęścia była, że tak powiem, kobieciną nie przystającą do że tak powiem, artystycznego umysłu pisarza. Mimo to stała się sensem jego życia.

Co mi tu nie pasuje? Mianowicie mój pogląd na miłość opierał się dotychczas na koncepcji "wspólnych tematów", na koncepcji harmonii charakterów itd.

Ten film burzy wspomnianą koncepcję - pokazuje działający przykład całkowicie odmiennych postaci, które czerpią inspirację do życia właśnie z wzajemnej... odmienności.

Trochę to grząskie, co piszę, niezbyt jasne. Film też nie jest jasny. Ale może pomoże Wam główny motyw muzyczny. Śpiewa sam aktor Ewan McGregor i jego partnerka (chyba Susan Lynch).

Dwa teoretycznie nie pasujące głosy, dwa realistyczne i amatorsko śpiewające serca, jednak świetnie oddające nić porozumienia, więź delikatną jak miłość albo irlandzka melodia.

Trochę ciężko to było znaleźć, pewnie soundtracka w Polsce się nie kupi, nawet nie wiem czy to w ogóle było wydane. No ale od czego są fanki Ewana, haha:

http://www.apassionforewan.co.uk/downloadsandclips.html

Jest na dole, Ewan z gitarą, mp3, jakieś 3 mb. No warto.